Olemme mukana Suomalaisen Työn Liiton ja Avainlippu-yritysten Onhan siinä Avainlippu -kampanjassa. Kampanjan myötä haluamme muistuttaa kotimaisen työn merkityksestä tuotteidemme taustalla.
“Lähdimme mukaan kampanjaan, koska haluamme liputtaa suomalaisen työn puolesta. Suomalaiset tuotteet ja palvelut työllistävät Suomea. Avainlippu on osoituksena siitä. Suomessa valmistetut tuotteet ovat lisäksi kestäviä, luotettavia ja turvallisisa. Kaikilla VM-Carpetin matoilla, jotka valmistetaan alusta loppuun omalla tehtaalla, on Avainlippu-merkki”
Avainlippu on merkki suomalaisesta työstä. Merkki voidaan myöntää palvelulle, joka on tuotettu Suomessa. Lisäksi suomalaisten kustannusten osuus palvelun omakustannusarvosta, eli kotimaisuusasteen on oltava vähintään 50 prosenttia. Laskelmassa otetaan huomioon kaikki palveluun kohdistuvat kustannukset. Palvelu-Avainlippua hakevalla yrityksellä on myös oltava merkittävä kotimainen omistusosuus, Suomessa toimiva johto ja yrityksen pääkonttorin tulee sijaita Suomessa.
Jokainen suomalaiseen tuotteeseen kohdistuva ostopäätös luo uusia työpaikkoja. Kaikkien panosta tarvitaan. Opetellaan uusi kysymys hankintoja tehtäessä: “Onhan siinä Avainlippu?”